Santander Consumer Bank ukarany przez UOKiK

Utworzony przez dmowski1 , 25-05-2011 20:48

Prezes UOKiK uznała, że Santander Consumer Bank podczas udzielania kredytów konsumenckich pobiera od klientów opłaty wyższe niż zezwalają przepisy.
Bank został ukarany kwotą 726,5 tyś zł.
Dodatkowo został zobowiązany do zaprzewstania stosowania nielegalnych praktyk.

Zawyżanie oplat dotyczy konsumentów w całym kraju ponieważ Santander Consumer Bank prowadzi dzialalność w calej Polsce.

Zgodnie z ustawą, bank może pobierac opłaty w wysokości nie większej niż 5% kwoty kredytu,
natomiast Santander Consumer Bank pobierał opłaty dochodzące nawet do 13%.

Bank ma 14 dni na odwołanie się od decyzji Prezes UOKiK.
Dodaj odpowiedź

Odpowiedzi:

Odpowiedź przez Lenn2 , 01-06-2011 21:49
I bardzo dobrze, że Santander został ukarany- opłaty rzeczywiście szokowały.
Odpowiedź przez barman86 , 02-06-2011 07:49
nie bylo tego w umowie, czy nikt nie doczytal malego druczku ?
Odpowiedź przez dmowski1 , 06-06-2011 19:27

Z tego co mi wiadomo, to nie.  Ale może jakiejś części osób ktoś powysyłał.
Odpowiedź do post przez qman , 15-06-2011 14:40
Powinno wprowadzić się zakaz umieszczania czegokolwiek na umowach małym druczkiem.
Odpowiedź do post przez feniks , 21-06-2011 13:38
Banki nie mogą się czuć bezkarne i stać ponad prawem ktoś musi tym wszystkim się zająć.
Odpowiedź przez Zbiorca , 21-06-2011 20:07
Świetnie ! Tak powinno być. Niech ten bank będzie przestrogą dla innych podobnych instytucji prowadzących podobne oszustwa.
Wie ktoś czy Bank odwołał się od decyzji czy może przyjął karę 726 tysięcy złotych ?
Odpowiedź przez Marika , 02-07-2011 13:10
Stosowanie nielegalnych praktyk dotyczy niestety nie tylko Santandera. Z tego co wiem, to na przykład Millenium też miał nieprawidłowe zapisy przy umowach kredytowych.
Odpowiedź przez Kaersus , 03-07-2011 19:35
Bardzo fajnie że wreszcie ktoś się za Nich zabrał, bo te ich oszustwa to było słychać i czuć z daleka. No szkoda tylko że tak późno się z tym obudzili... "Polak mądry po szkodzie"
Odpowiedź przez Marta2 , 14-07-2011 19:06

Postępowanie przeciwko bankowi zostało wszczęte w styczniu br. Podstawą do podjęcia tych działań były skargi konsumentów.

Urząd przeanalizował umowy kredytowe zawierane przez Santander Consumer Bank – również przez pośredników – i ustalił, że przedsiębiorca nie uwzględnia kosztów pośrednictwa w łącznej kwocie wszystkich opłat i prowizji.

Odpowiedź przez Gacek , 15-07-2011 18:43
To nie pierwszy i nie ostatni bank stosujący takie praktyki. To smutne, że w ten sposób wykorzystywani są zwykli obywatele zbierający grosz do grosza.
Odpowiedź przez Majka , 19-07-2011 18:00
Powstała nawet strona internetowa z motywem przewodnim: "Szacunek pionierom walki z wyzyskiem banków", która tlumaczy, jak sprzeciwić się bankom
Odpowiedź przez Maria1 , 19-07-2011 21:28
Mam nadzieje, że pierwsze wyroki będą stanowiły nauczkę, by nie oszukiwać.
Odpowiedź przez Marek216 , 11-08-2011 17:04
I bardzo dobrze. Odnoszę wrażenie, że żaden bank nie ma w swojej misji etycznego zachowania i działania w kierunku klienta.
Odpowiedź przez Roberto , 20-08-2011 12:11
Chyba każdy traci cierpliwosc w stosunku do banków - sciągają pieniadze we wszystkich formach, oplaty za konta, przelewy, karty, ukryte koszty kredytu i tak zawiłe tlumaczenia, ze człowiek tak naprawde nie wie, ile będzie płacił.
Odpowiedź przez odradzameurobank , 28-12-2012 07:44

W Euro Bank możesz być uczciwym, rzetelnym klientem a i tak będą Cię gwałcić psychicznie: www.odradzameurobank.pl

Odradzam Euro Bank


Partnerzy